Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Mantgum? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

De Wide Hoeke 12
Mantgum 9022AX
Route

Patiëntervaringen

1373 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Deskundig

Deskundig, open communicate

Deskundige en klantvriendelijke tandartsenpraktijk.

Op basis van een bekende ben ik naar de praktijk gegaan. Tandarts de Bruin was een bekend iemand voor mij. De praktijk straalt rust uit met opmerkelijke korte wachttijden. Snelle en vakkundige behandeling. Vriendelijk baliepersoneel. Echt een sfeer van Friese no nonsens.

Vriendelijke tandarts en assistent!

Ik heb geen idee hoe deze tandarts heet, maar we vonden het alle drie een prettige behandeling. Zowel de tandarts als de assistent waren rustig, vriendelijk en gebruikten een beetje humor, fijn!

Goede en duidelijke behandeling

Duidelijk overleg over het gebit het vergelijken met vorige controle is goed geeft aan dat het goed gaat of er verbeter punten zijn .Goed tevreden over mond hygiënist en tandarts

Persoonlijk contact

De wachttijd was wel wat langer dan normaal ivm afspraak op het einde van de dag. Vriendelijke tandarts

Zeer tevreden

Vriendelijk personeel, goed geholpen, snel terecht voor een afspraak en duidelijke communicatie.

Professioneel en vriendelijk

ik kom er al jaren en ook deze keer was het weer uitstekend: duidelijke uitleg, consult op de afgesproken tijd, heldere communicatie

een uitstekende behandeling

zie voorgaande

Prima met goed advies

Sorry, naam van de tandarts mij niet meer bij naam bekend. Oudere man. Keurig advies en deskundig

Altijd vriendelijk en fijn!

Altijd een fijn welkom, vriendelijke lach, heldere adviezen, ruim de tijd, ook al ben je zo weer weg... en het contact is heel persoonlijk.

Goed geholpen

Goede diagnose,correct gehandeld

Fijn geholpen

Uitleg gekregen wat er ging gebeuren en dat de ontsteking van het tandvlees na implantaat nog een paar dagen gevoelig kon zijn.

Goed en duidelijk

Goed en duidelijk

Snel en goed geholpen

Behulpzaam, snel en goede service

Prima geholpen

Worden altijd prettig enfijn geholpen en geen klachten

Ontspannen gebeuren, heel goed

Heel goed

prima

prima geholpen

Prima!

Er is gevraagd naar mijn gezondheid. Dit is genoteerd en dat geeft mij een veilig gevoel!

Heel goed!

Vulling zat los. Is direct goed vervangen. Bedankt.!

Prettig

Altijd een vriendelijke proffesionele behandeling

Top!

Fijne tandarts. Geen onnodige extra's. Goed geholpen

De behandeling en het advies van Christine waren prima.

Alleen de verwijzingsbrief had wel in Jip en Janneketaal gemogen. De moeilijke woorden werden mij niet duidelijk. En is het de bedoeling dat ikzelf een afspraak maak ? Met een groet van Ria Bosgra.

Snel en deskundig geholpen.

zie boven

Tandartsenpraktijk Mantgum is een fijne tandartsenpraktijk!

Ik ben al een aantal jaar klant bij Tandartsenpraktijk Mantgum en altijd erg tevreden. Je wordt er vriendelijk geholpen, er is goede aandacht voor de patiënt en afspraken verlopen prettig. Ik voel me altijd op mijn gemak en ben tot nu toe elke keer goed geholpen. Zeker een praktijk die ik kan aanbevelen!